Železniční tratě ve Zlínském kraji procházejí rekonstrukcí

      
 

Železniční tratě ve Zlínském kraji procházejí rekonstrukcí

Zlín, 16. 6. 2021 — Nová nástupiště, opravené výpravní budovy, bezpečnější železniční přejezdy… Cestující po železnici  ve Zlínském kraji si mohou i v letošním roce všimnout, že na tratích po celém regionu probíhají větší i menší stavební práce. Investorem akcí je státní organizace Správa železnic. Projekty představil Ing. Ladislav Kašpar, ředitel oblastního ředitelství Správy železnic v Olomouci.
Hotové akce
K nejviditelnějším akcím, které už jsou dokončené, patří rekonstrukce výpravní budovy v zastávce Lhotka nad Bečvou na trati 280 Hranice na Moravě – Horní Lideč. Objekt získal novou fasádu, cestujícím je k dispozici opravená čekárna a hygienické zařízení (náklady 9 mil. Kč).
Na dalších zastávkách v kraji proběhla rekonstrukce nástupišť: Na trati 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk bylo zrekonstruována nástupiště v zastávce Šumice, přičemž byl vybudován bezbariérový přístup a upravena budova čekárny (37 mil. Kč), v květnu byla na stejné trati provedena rekonstrukce nástupišť v zastávkách Vésky a Popovice (9,7 mil. Kč). Na trati 282 Vsetín – Velké Karlovice došlo k rekonstrukci zastávky Karolinka-zastávka, která nově získala bezbariérový přístup (13,5 mil. Kč). Na stejné trati byla letos dokončena rekonstrukce čtyř přejezdů (téměř 65 mil. Kč).
Probíhající akce
V současné době probíhá oprava trati 280 v úseku mezi Bystřičkou a Jablůnkou v celkové výši 173 mil. Kč.
Na trati č. 330 z Břeclavi do Přerova probíhá už od loňského roku postupný přechod ze stejnosměrného napětí na střídavé. Stavba bude ukončena v září příštího roku a její součástí je také příprava na budoucí elektrifikaci trati Otrokovice – Zlín střed – Vizovice a tratí mezi Veselím nad Moravou, Starým Městem u Uherského Hradiště, Luhačovicemi a Brumovem-Bylnicí. Náklady na akci se pohybují kolem 2 miliard Kč.
Akce před zahájením
Z nejvýznamnějších akcí, které budou ještě v tomto roce zahájeny, je třeba zmínit rekonstrukci stanice Vsetín. Začne v září a dojde při ní k redukci kolejiště, aby mohla být vybudována nástupiště s mimoúrovňovým přístupem díky dvěma podchodům. Vznikne také nová výpravní budova, která bude sloužit jako společný odbavovací terminál pro vlakovou i autobusovou dopravu. Předpokládané náklady jsou 2,2 miliardy Kč.
V srpnu by měla být zahájena také rekonstrukce stanic Holešov (430 mil. Kč) a Bystřice pod Hostýnem (591 mil. Kč), které získají bezbariérový přístup. V Bystřici pod Hostýnem vznikne nová výpravní budova.
V červnu začíná také rekonstrukce zastávek Rajnochovice a Popov, přičemž obě získají bezbariérový přístup. Ve druhé polovině roku začnou ještě rekonstrukce přejezdů ve Zborovicích, Zdounkách a v Uherském Ostrohu. Počítá se také s opravou výpravních budov v Holešově a v Tlumačově.

O nás

Integrovaná doprava Zlínského kraje (IDZK) je projekt, který propojuje módy veřejné dopravy ve Zlínském kraji v jeden ucelený systém s jednotnými standardy kvality a možností cestování na společnou jízdenku. Cílem je zvýšení komfortu cestujících, konkurenceschopnosti veřejné hromadné dopravy a zlepšení kvality života v kraji. O provoz systému IDZK se stará krajská společnost Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje, s.r.o. (KOVED).

Kontakt pro média:
Mgr. Jan Malý – manažer marketingu
maly@koved.cz / +420 704 698 624 / www.idzk.cz