Ve dnech 26. - 28. 8. 2011 se v okolí Zlína uskutečnil 41. ročník automobilové soutěže Barum Czech Rally Zlín.
Jedna z největších sportovních akcí, konaných na území naší země, každoročně přiláká velké množství kvalitních posádek s výbornými auty, stovky novinářů a statisíce diváků.
Ani letošní ročník nebyl výjimkou. Centrum soutěže bylo opět umístěno do krajského města a servisní zóna se nacházela v Otrokovicích.
Pro posádky soutěž začala již v půlce týdne, kdy měly možnost za běžného provozu a s dodržováním pravidel silničního provozu, dvakrát projet trať a připravit si rozpis.
Ve čtvrtek večer proběhla ve sportovní hale Novesta technická přejímka vozidel.
Pátek byl dnem startu a také prvním dnem, ve kterém soutěž navštívila Halenkovice. Na cestě mezi Napajedly a Halenkovicemi a dále na Žlutavu se uskutečnil
dopolední shakedown - zkušební rychlostní zkouška, při níž mají týmy možnost naposled vyzkoušet svá závodní auta. Přestože se časy z této zkoušky do soutěže nezapočítávají,
bylo se po celé čtyři hodiny na co dívat. Velkou publicitu získala zejména hrozivě vypadající havárie italské posádky Betti - Barone, která svůj Peugeot 207 poslala několikrát přes střechu
(mechanikům se auto podařilo opravit a posádka tak nakonec soutěž absolvovala). Na stejném místě měl problémy i mistr ČR v okruhových závodech Tomáš Kostka se spolujezdcem Vítem Houštěm, kterým z příkopy pomohli diváci.
Po shakedownu se celé startovní pole přesunulo do Zlína, kde proběhl slavnostní start. Odstartování prvních posádek se ujal nejvyšší představitel světové automobilové federace FIA a někdejší šéf týmu Ferrari F1, Jean Todt.
Ve večerních hodinách se v okolí zlínského autobusového nádraží jela tradiční městská RZ, stejně jako v minulých letech, obsypána desetitisíci diváků.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pátek 26. 9. 2011 - shakedown
Video ze shakedownu včetně problémů T. Kostky a havárie L. Bettiho ...zde
|
Sobotní program přesunul soutěž na Valašsko.
Halenkovice se na programu objevily až v neděli. RZ Halenkovice, která se oproti loňskému roku jela v opačném směru, byla v pořadí jako
dvanáctá a patnáctá - úplně poslední zkouška soutěže.
Zajímavostí 12. RZ byl příběh jezdce Jana Jelínka. Letošní Barum Rally byla v pořadí devátou, do které odstartoval.
Z předchozích osmi soutěží nedokončil ani jednu. Letos se postupně propracoval na první místo ve své kategorii, až přišla RZ 12 - Halenkovice. Po havárii jeho vůz zablokoval cestu a tím přerušil zkoušku.
Vozy startující za ním pak Halenkovicemi projížděly volným průjezdem. Ani na podeváté to nevyšlo…
Celý závod byl velmi vyrovnaný a rozhodovalo se až v poslední - tedy halenkovické RZ, kterou o 0,8 s vyhrál belgický závodník F. Loix před Janem Kopeckým.
Tento rozdíl nakonec belgičanovi nestačil a vítězství tak s uhájil český jezdec s nejmenším rozdílem v historii všech soutěží IRC (1,2 s).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nejrychlejší posádky v rychlostních zkouškách Halenkovice:
RZ 12
1. Loix Freddy / Miclotte F. - Škoda Fabia S2000 (průměrná rycholst 113,72 km/h)
2. Kopecký Jan / Starý Petr - Škoda Fabia S2000
3. Hänninen Juho / Markkula Mikko - Škoda Fabia S2000
RZ 15
1. Loix Freddy / Miclotte F. - Škoda Fabia S2000 (průměrná rycholst 116,12 km/h)
2. Kopecký Jan / Starý Petr - Škoda Fabia S2000
3. Mikkelsen Andreas / Floene Ola - Škoda Fabia S2000
Konečné výsledky 41. ročníku Barum Czech Rally:
1. Kopecký Jan / Starý Petr (ČR), Škoda Fabia S2000, 02:15:51.7
2. Loix Freddy / Miclotte Frédéric (Bel.), Škoda Fabia S2000, +1,2 s
3. Hänninen Juho / Markkula Mikko (Fin.), Škoda Fabia S2000, +37,4 s
4. Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas (Bel.), Peugeot 207 S2000, +2 min.
5. Mikkelsen Andreas / Floene Ola (Nor.), Škoda Fabia S2000, +2 min. 6 s
6. Gardemeister T. / Suominen Tapio (Fin.), Škoda Fabia S2000, +3 min. 43 s
7. Breen Craig / Roberts Gareth (Ir.), Ford Fiesta S2000, +3 min. 47 s
8. Kresta Roman / Gross Petr (ČR), Škoda Fabia S2000, +4 min. 22 s
9. Andersson Per Gunnar. / Axelsson Emil (Švéd.), Proton Satria Neo S2000, +4 min. 41 s
10. Kruuda Karl / Järveoja M. (Est.), Škoda Fabia S2000, +4 min. 54 s
|
|